Oppimiskokemuksia kertyi kauppakeskus REDIssä syksyllä 2018


PopUpCollege-oppimisympäristö toimi reilun kolmen kuukauden ajan Helsingissä kauppakeskus REDIssä, jona aikana yhteensä noin 20 median, matkailun ja liiketoiminnan opiskelijaa työskenteli tuoreeltaan avatussa REDIn kauppakeskuksessa tehden asiakasprojekteja REDIn yrityksille.

Monipuolista media- ja markkinointiosaamista asiakasprojekteista

REDIn kauppakeskus ja sen yrityksen ottivat PopUpCollegen opiskelijat hyvin vastaan, kun oppimisympäristön ovet aukesivat syyskuun lopulla. Eri alojen opiskelijat lähtivät tiimeinä kehittelemään projekti-ideoita ja rohkeasti kontaktoimaan asiakasyrityksiä. Lopulta kauppakeskuksen toiminnan päästyä kunnolla käyntiin toimeksiantoja REDIn yrityksiltä löytyi jopa niin paljon, että osasta jouduttiin ajan puutteen vuoksi kieltäytymään.

Esimerkkejä opiskelijoiden tekemistä asiakasprojekteista. Tarkemmat kuvaukset projekteista löytyvät Projektit-sivulta.

Tulokset kannattelevat elämässä eteenpäin

Oppimisympäristö REDIssä oli lopulta menestys ja opiskelijoille kertyi monenlaista osaamista. Kaikkiaan noin parinkymmenen projektin tuloksena opiskelijat pääsivät hyödyntämään ja kehittämään osaamistaan monialaisesti mm. median, markkinoinnin, tapahtumatuotannon ja asiakaspalvelun osalta. Syksyn aikana opiskelijat pääsivät niin tuottamaan some-sisältöjä tunnetuille ja pienemmille brändeille, kuin osallistumaan uuden brändin avajaistapahtumiin ja oppimaan sitä kautta brändimarkkinoinnista. Lisäksi sosiaalisen median osaaminen vahvistui opiskelijoiden toisilleen pitämissä some-valmennuksissa. Sen lisäksi, että projekteista on saatu monenlaista osaamista ja kokemusta, ilahduttavaa on myös se, että osalla opiskelijoista yhteistyö on jatkunut muutaman yrityksen kanssa PopUpCollegen jälkeenkin. Kooste opiskelijoiden syksyn aikana tekemistä projekteista löytyy Projektit-sivulta.


© PopUpCollege - All rights reserved.